Πρώτη φορά στην πρώτη δημοτικού...!!! Πρακτικές συμβουλές για ευκολότερη μετάβαση

Πρώτη φορά στην Πρώτη Δημοτικού...

Τα σχολεία άνοιξαν και όμως για τα πρωτάκια η προσαρμογή και η μετάβαση στο πρόγραμμα του "μεγάλου" σχολείου είναι ένα θέμα που ακόμα πολλοί γονείς το παλεύουν!!

Η πρώτη δημοτικού ανέκαθεν είναι μία τάξη με ιδιαιτερότητες!!

Νέο σχολείο, νέοι συμμαθητές, νέα δασκάλα, νέοι κανόνες, νέο πρόγραμμα, περισσότερο διάβασμα, λιγότερο παιχνίδι και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και μία προηγούμενη σχολική χρονιά με lock down, κλειστά σχολεία, και νηπιαγωγείο που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε σωστά!!

Διανύουμε τον πρώτο μήνα της ιδιαίτερης νέας σχολικής χρονιά και όμως ειδικά για τα πρωτάκια μας η μετάβαση από το νηπιαγωγείο δεν είναι ακόμα εύκολη!

Συζητήσαμε και ζητήσαμε τη γνώμη των ειδικών και σας μεταφέρουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για ευκολότερη μετάβαση και προσαρμογή.

 

1. Προτεραιότητα στο διάβασμα. Με αυτό το κριτήριο διαμορφώνετε η μέρα μας.

2. Ξεκούραση μετά το σχολείο!

Είναι απαραίτητη λίγη χαλάρωση μετά το σχολείο. Είναι καλό στο καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού μετά το φαγητό (αν δεν κάθεται ολοήμερο) να υπάρχει λίγα λεπτά χαλάρωση (30-45'). Το ίδιο ισχύει και με τα παιδάκια που κάθονται στο ολοήμερο. Χαλαρώνουμε λίγο όταν επιστρέφουμε στο σπίτι.

3. Σταθερότητα στο χρόνο διαβάσματος όσο γίνεται. (πχ. 3:00-4:00 το μεσημέρι)

Είναι καλό να υπάρχει μία σταθερότητα στο χρόνο διαβάσματος και η ίδια σταθερότητα να ισχύει και το Σαββατοκύριακο.

Σχετικά με το διάβαστα το Σαββατοκύριακο, καλό είναι να μη διαβάζουμε και τις δύο ημέρες.

Όσο περισσότερο "τραβάει" το διάβασμα γίνεται κουραστικό και βαρετό.

Χρόνος διαβάσματος από 5' έως 40-60' (εξαρτάται το παιδί και φυσικά τις εργασίες για το σπίτι)

4. Το παιδιί πρέπει να διαβάζει στο δικό του χώρο. Δεν αποσπάται από άλλα πράγματα. 

Στο χώρο να υπάρχει πρόγραμμα του σχολείου και όλα τα απαράιτητα υλικά που αφορούν τη μελέτη

(όσο γίνεται να μην υπάρχουν αντικείμενα που αποσπούν την προσοχή του).

5. Στην κασετίνα βάζουμε λίγα πράγματα.

6. Δεν παίζει υπολογιστής ή τηλεόραση όταν διαβάζουμε

7. Καλό είναι να υπάρχει ένα ρολόι στο χώρο της μελέτης.

8. Το διάβασμα ξεκινά συνήθως από τα δύσκολα (ανάλογα με το παιδί)

9. Ο γονιός ή όποιος θα είναι με το παιδί την ώρα της μελέτης, θα πρέπει να είναι διαθέσιμος.

Η παρουσία αυτού του προσώπου είναι χρήσιμη, καλό είναι να νιώθει το παιδί την παρουσία του, ειδικά στην αρχή είναι σημαντικό να νιώθει ασφάλεια με την παρουσία ενός ενήλικα που το βοηθά, στο χώρο της μελέτης.

10. Βοηθάμε το παιδί να βρει λύση - Δεν του λέμε τη λύση!

Προσπαθήστε να το υιοθετήσετε και σε άλλα θέματα εκτός των μαθημάτων!

11. Δεν μαθαίνουν όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο (!!!)

Είναι πολύ σημαντικό να το θυμόμαστε αυτό και να μη συγκρίνουμε το παιδί μας με άλλο ή άλλα παιδιά!

Θα πρέπει να δείχνουμε σεβασμό στην προσπάθεια και την κούραση του.

Δεν ξεχνάμε να λέμε μπράβο στο παιδί, όχι μόνο στα επιτεύγματα αλλά ακόμα και στην προσπάθεια.

12. Το παιδί θα πρέπει να κοιτάζει το πρόγραμμα και να φτιάχνει την τσάντα του μόνο του για την επόμενη ημέρα.

Αυτό βοηθάει πολύ στην αυτονόμηση των παιδιών στο σχολείο &  στην ανάληψη ευθύνης σχετικά με το διάβασμα και τα μαθήματα του.

Με λίγα λόγια.. : Μην κάνετε με τα παιδιά ότι μπορούν να κάνουν μόνα τους!!

13. Ρουτίνα καθημερινότητας (!!)

Σταθερό πρόγραμμα, ξυπνάμε νωρίς έτσι ώστε να έχουμε χρόνο  να πάρουμε καλό πρωινό. Η προσέλευση στο σχολείο θα πρέπει να γίνεται ήρεμα, να πηγαίνει το παιδί λίγο νωρίτερα για να προσαρμόζετε πιο ομαλά στο χώρο και το περιβάλλον του σχολείου.

Ώρα του φαγητού, (!!) Λέμε τα νέα μας

Μετά το τέλος της ημέρας καλό είναι να κοιμάται το παιδί στις 21.00 το αργότερο.

Οι άνθρωποι που εμπλέκονται θα πρέπει να τηρούν το πρόγραμμα του παιδιού.

15. Σχετικά με τις εξωσχολικές δραστηριότητες, καλό είναι ειδικά για φέτος να δώσουμε βαρύτητα στο σχολείο και να μην έχει το παιδί πολλές δραστηριότητηες.

16. Συμβολικό παιχνίδι

Μέσα από το συμβολικό παιχνίδι μπορούμε να καταλάβουμε πολλά αλλά και να "περάσουμε" πολλά μηνύματα που με άλλο τρόπο θα ήταν πιο δύσκολο να τα καταλάβει ένα παιδί.

17. Βοηθάμε το παιδί να δημιουργήσει ένα κοινωνικό δίκτυο

Δημιουργούμε και εμείς το δικό μας κοινωνικό δίκτυο μέσα από το σχολείο. Συμμετοχή στα κοινά του σχολείου, εκδηλώσεις κλπ.

 

18. Σχέση επικοινωνίας με τους δασκάλους, τους δείχνουμε εμπιστοσύνη (!!)

Ενημέρωση συχνή από τους δασκάλους προς τους γονείς και αντίστροφα

Συζήτηση με το δάσκαλο, τυχόν αντιρρήσεις δεν τα λέμε μπροστά στο παιδί και δεν "ακυρώνουμε" το δάσκαλο στο παιδί.

Αυτά είναι μερικά από τα πολλά που έχουμε να πούμε και να κάνουμε για την καλύτερη προσαρμογή των μικρών παιδιών στο σχολείο!

Μακάρι να τηρήσουμε κάποια από αυτά και σίγουρα θα βοηθηθούμε και εμείς και τα παιδιά για να μπορέσουμε να κοιτάμε το μέλλον με αισιοδοξία και να χαμογελάμε ξανά !!

Δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε καλή, ασφαλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους και ιδιαιτέρως στα πρωτάκια μας!!

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Travel4kids.gr, από αυτή τη φράση καταλαβαίνετε περί τίνος πρόκειται.. είναι μία ιδέα που συνδυάζει το ταξίδι για όλη την οικογένεια και ιδιαίτερα τα παιδιά. Το ταξίδι που μας αρέσει πολύ… να ονειρευόμαστε προορισμούς, να ψάχνουμε μικρά tips που θα το κάνουν πιο ιδιαίτερο, να ζούμε τις νέες εμπειρίες που μας προσφέρει κάθε τόπος, να δίνουμε συμβουλές για τις κρυμμένες παραλίες και τις καλύτερες λιχουδιές, να διαβάζουμε για ταξίδια άλλων…

Περισσότερα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Newsletter

Εγγραφείτε στα Newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας!