Travel4kids Team

Travel4kids Team

Αποκριά μ’ ένα καλό βιβλίο!


Τα παιδιά είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές της Αποκριάς και ζουν τις δικές τους περιπέτειες μέσα από λογοτεχνικές ιστορίες που τα διασκεδάζουν αλλά και τα βοηθούν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους. Ένα πολύχρωμο γαϊτανάκι με ήρωες που ζουν σε νησιά που πλέουν στον ωκεανό της φαντασίας τους, νεράιδες και μάγισσες που τα προετοιμάζουν για το δικό τους ταξίδι στη ζωή και άλλες που μιλούν για τη δύναμη της αγάπης.

Ο Πρίγκηπας χαρταετός
Συγγραφέας: Ελένη Μπετεινάκη
Εικονογράφηση: Αιμιλία Κονταίου
Για παιδιά 5+

PRIGKIPAS XARTAETOS cover

Ήταν μια φορά κι έναν καιρό, στη μέση ενός απέραντου ωκεανού, ένα μικρό νησί με όνομα παράξενο και κατοίκους μικροσκοπικούς, που όλη μέρα έπαιζαν και τραγουδούσαν και δούλευαν μόνο όταν είχαν
κέφι. Το μικρό νησί του Πηγαινέλα είχε για βασιλιά του τον Γαργαλίτσα τον Πρώτο και βασίλισσα την πανέμορφη Σκανταλιά.Το ζευγάρι είχε κι έναν γιο, τον Χαρταετό, που αγαπούσε πολύ τις περιπέτειες. Το όνειρό του ήταν να ταξιδέψει μακριά από το νησί του, να γνωρίσει καινούρια μέρη κι άλλους ανθρώπους…

Στον δρόμο του, όμως, εμφανίζεται η μάγισσα Χαρβάλω, που του υπόσχεται να τον βοηθήσει, φτάνει να περάσει τρεις δοκιμασίες.

Τι θα ζητήσει ο πρίγκιπας από τον νάνο Άνω Κάτω και τι από τη γριά Μοναδική;

Να εμπιστευτεί την άγνωστη μάγισσα;
Ένα σύγχρονο παραμύθι για τις επιθυμίες και τα όνειρα. Για την εμπιστοσύνη μας στους αγνώστους και τις υποσχέσεις που πρέπει να τηρούνται.

 

Ο δράκος Σερπαντίνος ξύπνησε!
Συγγραφέας: Λίνα Μουσιώνη

Εικονογράφηση: Μαιρηλία Φωτιάδου
Για παιδιά 5+

o drakos serpantinos


Είμαι ο Ναπολέοντας. Όχι ο Μέγας, ο στρατηγός με το παράξενο καπέλο. Ο μικρός είμαι. Με τα σγουρά μαλλιά, τα ψηλά σαν καλάμια πόδια και… χωρίς καπέλο.

Και σίγουρα θα ήμουν το ΚΑΛΥΤΕΡΟ παιδί του κόσμου, αν δεν υπήρχαν… τα ρολόγια.

Μισούσα τα ρολόγια! Όλα ανεξαιρέτως! Ποτέ δεν κατάφερνα να είμαι στην ώρα μου.

Γι’ αυτό, δεν ήμουν το καλύτερο παιδί του κόσμου. Ήμουν το πιο αργοπορημένο.

Αποφάσισα, λοιπόν, να φτιάξω τη δική μου ώρα.

Τόσες διαφορετικές ώρες στον πλανήτη, γιατί να μην υπάρχει ακόμη μία; Η «ώρα Ναπολέοντα»! Χωρίς ρολόι!

Και έτσι ξεκίνησε η περιπέτειά μου. Η επικίνδυνη περιπέτειά μου, που άλλαξε τη ζωή μου όλη. Σε μία μόνο νύχτα.

 

Η νεράιδα σερπαντίνα
Συγγραφέας: Ελένη Μπετεινάκη
Εικονογράφηση: Αιμιλία Κονταίου
Για παιδιά 5+

 

H neraida serpatina COVER

Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα παράξενο δάσος γεννήθηκε ένα κοριτσάκι με κατακόκκινα μαλλιά σαν το χρώμα της δυνατής φωτιάς,μεγάλα αμυγδαλωτά μάτια στο χρώμα της θάλασσας και μάγουλα πιο
κόκκινα κι από τις φράουλες την άνοιξη.

Τρεις μέρες μετά τη γέννησή του ήρθαν οι Μοίρες να του μοιράσουν τα δώρα τους. Έτσι γινόταν σαν γεννιόταν μια μικρή νεράιδα…

Την ίδια μέρα στο παλάτι του βασιλιά Γελαστού γεννήθηκε ένα αγόρι με ολοστρόγγυλο πρόσωπο, δέρμα και μαλλιά κατάλευκα…

Και το παραμύθι συνεχίζεται με εκπλήξεις, δοκιμασίες και αναπάντεχες εξελίξεις για τα δυο παιδιά!

Μια ιστορία για τη δύναμη της αγάπης!

Αυτά τα τρία αποκριάτικα βιβλία είναι γεμάτα φαντασία, χιούμορ και διασκέδαση, προσφέροντας στα παιδιά μοναδικές στιγμές χαράς. Αναζητήστε τα στα βιβλιοπωλεία ή αποκτήστε τα εύκολα online εδώ και χαρίστε στα μικρά σας ένα αποκριάτικο δώρο που θα τους μείνει αξέχαστο!

 

Ο Ιούλιος Βερν μάς ταξίδεψε με τη φαντασία του σε κόσμους μαγικούς, γεμάτους περιπέτεια, επιστήμη και ανεξερεύνητες δυνατότητες. Στο βιβλίο «Με λένε Ιούλιο Βερν», η βραβευμένη συγγραφέας Μαριέττα Κόντου ζωντανεύει τον μεγάλο οραματιστή μέσα από μια μοναδική αφηγηματική προσέγγιση, ιδανική για νεαρούς αναγνώστες.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί, η ίδια μας μιλά για την έμπνευση πίσω από το βιβλίο, τη σημασία του Ιουλίου Βερν στη σύγχρονη παιδική λογοτεχνία και το πώς μπορούμε να φέρουμε τα παιδιά πιο κοντά στην ανάγνωση και την εξερεύνηση.


Ταξίδια, επικοινωνία (με την ψυχή και το βλέμμα) και πρόσβαση σε ερεθίσματα είναι το τρίπτυχο ανατροφής των παιδιών για την Μαριέττα Κόντου, συγγραφέα του βιβλίου για παιδιά με τίτλο: «Με λένε Ιούλιο Βερν» το οποίο κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική σε εικονογράφηση Βασίλη Γρίβα και μας προσκαλεί να συναντήσουμε τον διάσημο συγγραφέα όταν ακόμη ήταν παιδί…

Και όπως λέει η ίδια:"Τα παιδιά πρέπει να εκπαιδευτούν στο να εκφράζονται ελεύθερα".

Me lene Ioulio Vern COVER


Γιατί επιλέξατε να εστιάσετε στην παιδική ηλικία του Ιούλιου Βερν;


Γιατί μου είναι πολύ πιο εύκολο να μπαίνω στη θέση του παιδιού και να σκέφτομαι ως ανήλικος κι έπειτα η συγγραφική διαδρομή του Ιουλίου Βέρν είναι γνωστή, τα ίδια τα βιβλία του μιλάνε γι’ αυτόν και τα βιογραφικά του στοιχεία επίσης, αυτό που δεν είναι τόσο γνωστό είναι πώς ήταν ο ίδιος σαν παιδί, πως σκεφτόταν, πώς ένιωθε, τί προηγήθηκε της συγγραφικής του πορείας. Ήθελα να φανταστώ την ιστορία πριν την ιστορία. Γι’ αυτό…Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο του που διαβάσατε; Έχετε μνήμη των
αισθημάτων που σας γέννησε;


Ο κόσμος μας, σε κείμενα της κ. Αγγελικής Βαρελά και εικονογράφηση του Beniamino Bondini. Φρέσκο, αγαπημένο, σα γραμμένο για μένα ειδικά. Και τα τρία τα δικά μου αγαπημένα και αξεχώριστα. Το καθένα με την κρυφή του ιστορία, την αναφορά του και την εκκρεμότητά του από την παιδική μου ηλικία, τα συγγνώμη του και τα ευχαριστώ του.
Όποτε το διάβαζα ή απλά το ξεφύλλιζα γέμιζα άγρια χαρά και ενθουσιασμό, αυτόν που σου προσφέρει η ανακάλυψη ότι το υπέροχο, πηγαίο και λυτρωτικό χιούμορ είναι ένα ανεκτίμητο αγαθό!


Κι εσείς, πότε σκαρώσατε την πρώτη σας ιστορία;


Μικρότερες ιστορίες προφορικές και γραπτές από τότε που έχω μνήμες συνειδητές αλλά μπορεί να ξεκίνησαν και πιο πριν, από τότε που κατέκτησα το λόγο. Όλα τα παιδιά εξάλλου φτιάχνουν ιστορίες.
Ολοκληρωμένο όμως βιβλίο έγραψα στα 13, στα μέσα της Α’ Γυμνασίου.

Τί αποτελεί καύσιμο στη δική σας φαντασία;
Η ζωή, τα ζώα, τα παιδιά μου, οι διακοπές, η παρατήρηση των απλών πραγμάτων, η ανοιχτότητα στην πληροφορία απ’ όπου κι αν αυτή προέρχεται.


Είστε Διδάκτωρ Κοινωνικής Ψυχολογίας και διαπιστευμένη Οικογενειακή και Σχολική Διαμεσολαβήτρια. Πώς μπορούμε να ενδυναμώσουμε τη φαντασία των παιδιών;
Να μιλάμε, να μιλάμε, να μιλάμε. Να βρίσκουμε χρόνο να περνάμε μαζί τους, με κλειστή τηλεόραση και ανοιχτό στόμα και καρδιές για επικοινωνία κάθε είδους.

Να πούμε τις ιστορίες από τη δική μας παιδική ηλικία, κάτι που ακούσαμε και μας έκανε εντύπωση, τα νέα της ημέρας, τα παράπονα μας, να ενημερώσουμε, να συμφωνήσουμε, να διαφωνήσουμε, να διαπραγματευτούμε, να εκφράσουμε απορίες, ακόμη και για να θυμώσουμε, να καυγαδίσουμε, να ξαναφιλιώσουμε.

ioulios vern paidiko vivlio


Σε κάθε περίπτωση να κοιταζόμαστε στα μάτια.Τα ταξίδια είναι επίσης ένα τεράστιο παράθυρο στη φαντασία, να αλλάζουν παραστάσεις, να γνωρίζουν άλλους τόπους, άλλες γλώσσες, άλλους πολιτισμούς, να μετακινούνται αι να επιστρέφουν, ιδανικά χωρίς wi-fi μόνο με μια βαλίτσα. Εκείνα, εμάς θα ακολουθήσουν, το παράδειγμά μας. Και πάνω απ’ όλα να έχουν ευκαιρίες και πρόσβαση σε ερεθίσματα, να δοκιμάζουν μέσα έκφρασης, να εκπαιδεύονται στην τέχνη, τον πολιτισμό, την εξοικείωση με τον εαυτό και την ανεμπόδιστη έκφρασή του.

 Λίγα λόγια για την Μαριέττα Κοντού

Η Μαριέττα Κόντου γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα.
Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε το μεταπτυχιακό της στη Συστημική Θεραπεία Ζεύγους και Οικογένειας, με μετεκπαίδευση στην Kλινική Ύπνωση και Βιοθυμική ψυχοθεραπεία.
Είναι Διδάκτωρ Κοινωνικής Ψυχολογίας και διαπιστευμένη Οικογενειακή και Σχολική Διαμεσολαβήτρια.

Κυκλοφορούν τα βιβλία της:

  • Συγγνώμη, μπορώ να πω κάτι;(2013)εκδόσεις Μίνωας.
  • Ο φίλος μου ο Γκρεγκουάρ(2015).
  • Τα μαγικά χέρια του Τσαγκαράκου(2015) βραβεύτηκε από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου(ΙΒΒΥ).
  • Φτου Ξελύπη(2017), βιβλίο το οποίο έχει μεταφραστεί στα αραβικά.
  • H ιστορία μιας μουτζούρας (2017).
  • Συγγνώμη, μπορώ να πω κάτι;(2019)
  • Το πολύτιμο Θησαυγό(2019)
  • Ο Κοντορεβυθούλης- τα κλασσικά(2019)
  • Τα Αγιοβασιλέματα(2020)
  • Ζωγράφισέ μου ένα νερό(2021)εκδόσεις Κόκκινη κλωστή δεμένη.
  • Το παραμύθι της "Τα λευκά φτερά της Κορακίνας"(2014) τιμήθηκε με εύφημο μνεία από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά.
  • Ερατώ(2022) εκδόσεις Ελληνοεκδοτική.
  • Η Περ αποφασίζει(2023) εκδόσεις Μεταίχμιο.
  • Με λένε Ιούλιο Βερν(2024)εκδόσεις Ελληνοεκδοτική.

Το ταξίδι μας στον κόσμο της παιδικής ψυχαγωγίας συνεχίζεται, αυτή τη φορά με μια μοναδική συνέντευξη από τον ηθοποιό Ανέστη Ισχνόπουλο. Ο Ανέστης πρωταγωνιστεί στην αγαπημένη παιδική θεατρική παράσταση "Μουλάν," μια διαχρονική ιστορία θάρρους και αυτογνωσίας που μαγεύει μικρούς και μεγάλους. Στη συνέντευξή μας, μας μιλά για την τέχνη του θεάτρου, τις προκλήσεις και τη χαρά του να συμμετέχει σε μια παραγωγή που ενισχύει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών.

 Sketi photo horizontal

1. Πώς προσέγγισες τον ρόλο του λαγού στο έργο και τι στοιχεία του χαρακτήρα θεωρείς ότι τον καθιστούν ιδιαίτερο ή ξεχωριστό σε σχέση με άλλους ρόλους που έχεις παίξει στο παρελθόν;

Ο Πιτσούκο, ο απρόσμενος λαγουδίσιος φίλος της Μουλάν, είναι ένας αρκετά κλασσικός αρχετυπικός παραμυθορόλος. Ένα ζωάκι «ζωντανεύει» με τρόπο ανθρωπομορφικό και καθοδηγεί και υποστηρίζει τους κεντρικούς ήρωες. Ο κίνδυνος με αυτούς τους ρόλους είναι να μην τους ανάγει ο ηθοποιός σε μία επιφανειακή καρικατούρα καρτούν οπότε, παρόλο που ο λαγός ενυπάρχει στο πλαίσιο του είδους του θεάτρου που υπηρετούμε, την παιδική σκηνή, προτεραιότητά μας ήταν ο λαγός να έχει άποψη, φινέτσα και προσωπικό στίγμα και φυσικά να στέκεται ως φίλος κι έμπιστος φύλακας για τη Μουλάν και για τα παιδιά που τον παρακολουθούν. Χάρη στην καθοδήγηση του Χρήστου Τριπόδη, εμβάθυνα για πρώτη φορά στη σημασία αυτής της διάστασης των χαρακτήρων σε ένα παραμύθι επί σκηνής κι ας είχα ξανακάνει παιδικό θέατρο παλαιότερα.

 2. Ο λαγός στο έργο έχει έναν συγκεκριμένο ρόλο στην ιστορία. Πώς πιστεύεις ότι η παρουσία του ενισχύει τα μηνύματα του έργου, όπως η πίστη, η αφοσίωση ή η συνεργασία;

Ο λαγός, όπως και ο δράκος, αποτελούν φωνές λογικής κι ενθάρρυνσης για τη Μουλάν καθώς παλεύει με τις ανασφάλειές και την αυτοαμφισβήτησή της. Αναδεικνύεται, λοιπόν, η δύναμη της φιλίας σε αυτές τις στιγμές. Ακόμη κι αν δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε στον εαυτό μας, υπάρχουν άτομα γύρω μας που ποντάρουν σε εμάς και μέσα από τα μάτια τους βλέπουμε μία άλλη, υπερβατική εκδοχή του εαυτού μας, ικανή να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Μόνο έτσι αποκτά τη δύναμη η Μουλάν να πιστέψει στον εαυτό της και να μείνει συγκεντρωμένη στον στόχο της. Κι αυτή της, η καλλιεργημένη προσωπική πίστη θα ανθίσει αργότερα σε μία νίκη για ολόκληρη την Κίνα.

 3. Αν και ο λαγός είναι ένας μικρός χαρακτήρας, έχει σημαντική επίδραση στην πλοκή. Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή κατά τη διάρκεια της ερμηνείας του ρόλου σου και πώς την αντιμετώπισες;

Πρόκειται για ένα παραμύθι και μία δραματουργία αρκετά ισορροπημένη χάρη στο εξαίρετο καστ, τη διασκευή του Μάνου Τσότρα και φυσικά την περίτεχνη σκηνοθεσία του Χρήστου Τριπόδη, οπότε δεν θα έλεγα πως αντιμετώπισα κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Όπως και με κάθε πρωινό, νεανικό έργο με αλληλεπίδραση με παιδάκια, ίσως η πρόκληση είναι να βρεις στα γρήγορα τη σωστή θερμοκρασία και να διατηρήσεις για ένα συγκεκριμένο σκηνικό χρονικό διάστημα μια δεδομένη στροφορμή κι ενέργεια για να γεμίσεις τη σκηνή όπως κι όσο πρέπει. Ωστόσο, η ισορροπία μας και συνύπαρξη σκηνικά είναι τόσο αρμονικές που τολμώ να πω πως ακόμη και σε έναν τόσο ξέφρενο, αεικίνητο και με ενέργεια που ξεχειλίζει ρόλο, το μερίδιό μου είναι απολαυστικότατο και ξεκούραστο.

 4. Ποια είναι η προσωπική σου άποψη για το πώς ο λαγός συνδέεται με τους υπόλοιπους χαρακτήρες στο έργο; Υπάρχει κάποιο μήνυμα ή συμβολισμός που θεωρείς ότι εκφράζει μέσω των αλληλεπιδράσεών του με τους άλλους;

Νιώθω πως ο λαγός, όπως τον οραματίζομαι εγώ, έχει κάτι από πολλά κλασσικά λαγουδάκια εκεί έξω. Είναι αεικίνητος, νευρωτικός κι ενεργητικός όπως ο Μαρτιάτικος Λαγός στο «Η Αλίκη Στη Χώρα Των Θαυμάτων», ταυτόχρονα είναι λίγο «κουλ», πολυμήχανος κι εύστροφος καταφερτζής, όπως ο Bugs Bunny και τέλος, είναι ειρωνικός, μεμψίμοιρος, κυνικός αλλά και φροντιστικός και στοργικός, όπως ο λαγός στο «Γουίνυ, Το Αρκουδάκι». Έχει όλες αυτές τις πτυχές, δεν λογαριάζει ούτε σκιάζεται ιδιαίτερα με ανώτερες δυνάμεις όπως αιθέριοι πρόγονοι, φανταστικοί δράκοι ή αγέρωχοι πολεμιστές. Ο λαγός στο ζωικό βασίλειο δεν είναι ούτε το πιο μεγάλο ούτε το πιο μικρό ούτε το πιο δυνατό ούτε το πιο γρήγορο ούτε το πιο έξυπνο πλάσμα. Ξέρει, όμως, ακριβώς τις δυνατότητές του και τα δυνατά του σημεία και τα χρησιμοποιεί με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να επιβιώνει και θα θριαμβεύει ως σύμβολο καπάτσου πλάσματος που ελίσσεται και ξεγλιστράει. Γι' αυτό και οι πρόγονοι έστειλαν τη Μουλάν πρώτα από όλους στο μισοκοιμισμένο πειναλέο λαγουδάκι της διπλανής πόρτας να τη βοηθήσει, να την καθοδηγήσει και να τη συνοδεύσει. Όχι σε λιοντάρι ή τίγρη ή γορίλα. Γιατί και η ίδια η Μουλάν είναι κάπως σαν ένας λαγός στο καθεστώς της, την υποτιμούν, δεν μπορούν να φανταστούν πως θα μπορούσε να βοηθήσει μία κοπέλα σε έναν πόλεμο αλλά κι, όμως, αποδεικνύεται πως όπως και στην περίπτωση του λαγού, η λύση δεν θέλει κόπο αλλά τρόπο.

 5. Τι είδους προετοιμασία απαιτεί ο ρόλος του λαγού στο θέατρο, ειδικά αν αναλογιστείς την κίνηση και την ενέργεια που χρειάζεσαι για να δώσεις ζωή σε έναν ζωντανό χαρακτήρα; Έχεις κάποια προσωπική στρατηγική για την προετοιμασία σου σε αυτό το είδος ρόλου;

Φροντίζω να κρατιέμαι όσο πιο χαλαρός και ξεκούραστος γίνεται, είτε πριν την παράσταση, είτε και κατά τη διάρκεια όσο δεν βρίσκομαι επί σκηνής κι έπειτα πρόκειται για μία δοτή φόρμα, μία συγκεκριμένη φόρμουλα ενός παραμυθένιου χαρακτήρα όπου πρέπει να τροφοδοτηθεί με ενέργεια που πρέπει να τον απογειώσει μεν αλλά χωρίς να τον «κάψει» δε, καθώς κανείς δεν θέλει έναν φωνακλά ανεξέλεγκτο χαοτικό λαγό που δεν ξέρει που στέκεται και που πατάει. Οπότε μιλάμε για μία λεπτεπίλεπτη διαδικασία δαμασμού και χαλιναγώγησης αυτής της ενέργειας που πρέπει να είναι εκεί τόσο όσο.

Lagos atomiko

6. Να μας πεις δυο λόγια για την παράσταση. Την ιστορία και τα μηνύματα που θέλει να περάσει σε μικρούς και μεγάλους.

Ως millennial της δεκαετίας των 1990s, η Μουλάν και η ιστορία της είχαν σεβαστή παρουσία στο σαλόνι μας. Περήφανα διαπιστώσαμε τις ακόλουθες δεκαετίες κι ιδίως με την άνοδο των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, πως η πατριαρχία, ο σεξισμός και οι ανισότητες στην αντιμετώπιση των φύλων αποτελούν χρόνιο, καίριο και βαθύ φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας. Χωρίς να εμβαθύνω, θα πω απλά πως νιώθω δέος κάθε φορά που τα μικρά κοριτσάκια σηκώνονται από τις καρέκλες και θέλουν να γίνουν κι εκείνα πολεμίστριες και να βοηθήσουν τη Μουλάν. Φυσικά, κομβικό επιμύθιο είναι και η δύναμη του ατόμου να ξεπεράσει τις προσδοκίες των άλλων και να μεταμορφωθεί σε κάτι απρόσμενο, μία πιο αυθεντική εκδοχή του εαυτού του και των ιδανικών του, της αλήθειας του. Η Μουλάν δεν βλέπει τον εαυτό της ως μία ακόμη νύφη, νιώθει πολεμίστρια και δεν δειλιάζει να επωμιστεί την ευθύνη της τιμής του ονόματος της οικογένειας της και να κάνει κάτι τόσο θαρραλέο και ριψοκίνδυνο κόντρα στο αυτοκρατορικό διάταγμα που όμως την αναδεικνύει κι ανταμείβει. Με την πίστη των φίλων της, αφήνει πίσω της την αυταπάρνηση και αγκαλιάζει αυτό το κομμάτι της. Με ατόφια δύναμη της θέλησης, νικάει και δείχνει πως το ψυχικό σθένος και το κουράγιο του καθενός υπερνικούν κάθε άδικο νόμο ή προκατάληψη για τα φύλα. Υπάρχει μία σημαντική νύξη στο έργο για την ισονομία και την ισοπολιτεία, αν μη τι άλλο διδαχές περίοπτες και στην αρχαιοελληνική γραμματεία. Το κύριο ηθικό δίδαγμα, ωστόσο, για μένα βρίσκεται ακριβώς σε αυτούς τους προβληματισμούς της Μουλάν για την πατριαρχία, όπως νύξεις για έναν άδικο, ανάποδο κόσμο στον οποίο νιώθει τη ζωή της, χαμηλότερη σε αξία, καθεστώς που με χέρια ιδρωμένα μα γραπωμένα στο ξίφος της, σπάει η ίδια και αποθεώνεται ως νικήτρια και ηρωίδα.

Οι γονείς, το αντίδοτο σ’ έναν κόσμο που σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν είσαι αρκετός.

 

«Οι δύο κόσμοι» Αλεξάνδρας Μέριανου και Νικόλαου Γαλανού που κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική, καλούν παιδιά και γονείς να παραμερίσουν τον εγωισμό τους και να έρθουν κοντά, όπως τα κατάφεραν ο Ήλιος και το Φεγγάρι στην όμορφη ιστορία τους. Όλα ξεκίνησαν από μία κουβέντα στο οικογενειακό τραπέζι γιατί όπως λένε γονιός δεν γεννιέσαι αλλά προσπαθείς να γίνεσαι…

 

Πώς εμπνευστήκατε το βιβλίο σας «Οι δυο κόσμοι»;

Νικόλαος Γαλανός: Όλα ξεκίνησαν από μία κουβέντα σε ένα Κυριακάτικο οικογενειακό μας τραπέζι, για το πως τα παιδιά στο σχολείο κάνουν παρέες άλλες φορές συμπεριληπτικές και άλλες φορές αποκλειστικές. Είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η άποψη των παιδιών μας και εξηγούσε σε μεγάλο βαθμό και τις δύσκολες σχέσεις των ενηλίκων. Έτσι ξεκινήσαμε, συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο, να δημιουργούμε ένα φανταστικό πλαίσιο μέσα στο οποίο τα συναισθήματα μας έχουν όνομα και πρόσωπο.

Στην ιστορία σας ο Ήλιος και το Φεγγάρι παραμερίζουν τον εγωισμό τους και έρχονται και πάλι κοντά. Είναι ο εγωισμός το μεγαλύτερο εμπόδιο στη μεταξύ μας επικοινωνία;

Αλεξάνδρα Μέριανου: Ο εγωισμός είναι ο μεγαλύτερος θόρυβος στην επικοινωνία. Και αντί για διάλογο οδηγεί σε δύο παράλληλους μονολόγους. Και όταν μιλάς, απλά επαναλαμβάνεις πράγματα που ήδη ξέρεις. Ενώ όταν ακούς, υπάρχει η πιθανότητα να μάθεις και κάτι καινούριο. Για εμάς λοιπόν ο εγωισμός είναι μία μάστιγα στις ανθρώπινες σχέσεις που λανθασμένα βαφτίζεται ως αυτοεκτίμηση. Αυτό οδηγεί σε μία πρόσκαιρη αυταρέσκεια που μόλις τη συνηθίσουμε μένουμε αποκομμένοι στον κόσμο μας αγνοώντας την ευλογία των ειλικρινών σχέσεων.

 

«Δεν χρειάζεται να είσαι ίδιος για να είσαι ίσος» το μήνυμα της ιστορίας σας. Πώς μπορεί ν’ ανακαλύψει κάθε παιδί την ξεχωριστή ομορφιά που κρύβει μέσα του;

Νικόλαος Γαλανός: Πιστεύουμε πως τα παιδιά γεννιούνται γνωρίζοντας την ξεχωριστή ομορφιά τους. Μεγαλώνοντας την ξεχνάνε. Διότι βομβαρδίζονται από στερεότυπα και περιοριστικές πεποιθήσεις που καλλιεργούν οι μεγάλοι. Αυτό υπήρχε πάντα για να συντηρήσει ένα σύστημα βασισμένο στην κατανάλωση αλλά διογκώθηκε με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλα τα παιδιά θέλουν να είναι κάτι άλλο. Πιο αδύνατα, πιο παχουλά, πιο γυμνασμένα, πιο πετυχημένα, πιο πλούσια, πιο κοινωνικά, πιο αστεία, πιο ενδιαφέροντα, πιο, πιο, πιο και αυτό δεν τελειώνει ποτέ.

Αλεξάνδρα Μέριανου: Σε έναν κόσμο λοιπόν που παλεύει να σε κάνει να πιστέψεις ότι δεν είσαι αρκετός, το αντίδοτο είναι οι γονείς. Καλλιεργώντας τον αυτοσεβασμό, την ανεξαρτησία, τη δημιουργικότητα, την πνευματικότητα, την καινοτομία και την αγάπη για τις τέχνες, ένα παιδί μεγαλώνοντας θα αναγνωρίζει την ομορφιά παντού. Γιατί θα ζει μέσα του. Και ταυτόχρονα θα αναγνωρίζει την ασχήμια της δήθεν μουσικής, της δήθεν τηλεόρασης, της δήθεν κοινωνικής καταξίωσης και όλα αυτά θα περνάνε δίπλα του χωρίς να το αγγίζουν. Χωρίς να το ελέγχουν. Έτσι θα είναι ελεύθερο να βιώσει την ευτυχία.

Το βιβλίο σας απευθύνεται σε παιδιά άνω των τεσσάρων ετών. Τί πρέπει να κάνουν οι γονείς για να μη χάσουν τα παιδιά τους την επαφή με τα βιβλία όταν πλέον θα επιλέγουν τα ίδια;

Νικόλαος Γαλανός: Καταρχήν να διαβάζουν και οι ίδιοι οι γονείς. Ο άνθρωπος κινητοποιείται στιγμιαία από τα λόγια αλλά μακροπρόθεσμα μόνο από το παράδειγμα. Ένα καλό βιβλίο σε μεταφέρει σε κόσμους μαγικούς. Σαν να εξαφανίζεσαι από την πραγματικότητα. Σημαντικό είναι η πρώτη επαφή των παιδιών να γίνει με βιβλία αξιόλογα που θα τα αγαπήσουν.

Αλεξάνδρα Μέριανου: Φανταστείτε στα πρώτα σας γλυκά αντί για ζάχαρη να έβαζαν αλάτι. Δύσκολα θα θέλατε να ξαναδοκιμάσετε. Επίσης το να τα διατάζουμε να πάνε στο δωμάτιο τους και να διαβάσουν κανένα βιβλίο, λες και είναι τιμωρία,  ενώ εμείς είμαστε στο κινητό μας, είναι λίγο ανακόλουθο.

Αφιερώνετε το βιβλίο σας στις κόρες σας. Γονιός γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Νικόλαος Γαλανός: Γονιός προσπαθείς να είσαι.

Αλεξάνδρα Μέριανου: Συμφωνώ.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ

Η Αλεξάνδρα Μέριανου είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, δημιουργός του Μουσικοπαιδαγωγικου προγράμματος «Αγάπη» και του μουσικοθεατρικού εργαστηρίου «Συναυλαία». Συνθέτης και συγγραφέας παιδικών μιούζικαλ και παραμυθιών με πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση. Με καταγωγή από την Κέρκυρα εξακολουθεί να γυρίζει τον κόσμο αγκαλιά με τις νότες και τις ιστορίες της, επειδή αυτό της ζητάει το παιδί που κρύβει μέσα της.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΑΛΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΣ

Ο Νικόλας Γαλανός είναι τραπεζικό στέλεχος, οικονομολόγος, μουσικός και ενορχηστρωτής παιδικών μιούζικαλ. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Λαμία και έκτοτε προσπαθεί να παντρέψει τη λογική με το συναίσθημα. Στην εύθραυστη ισορροπία του, τον στηρίζουν καθημερινά η Αλεξάνδρα Μέριανου και οι κόρες τους.

Οι γιορτές των Χριστουγέννων χτίζουν ευτυχισμένες αναμνήσεις για τα παιδιά που δημιουργούν στον ψυχισμό τους ένα τείχος ανθεκτικότητας που θα τα βοηθήσει ν’ αντιμετωπίσουν τις κακουχίες στην ενήλικη ζωή

τους, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί της ψυχικής υγείας. Μία πρόγευση… ζωής με οδηγούς ήρωες με θετικό πρόσημο προσφέρουν και οι ιστορίες για παιδιά, που αποτελεί πλέον παράδοση να τα συντροφεύουν τις μέρες των γιορτών. Πνεύματα των Χριστουγέννων και άτακτα καλικαντζαράκια, τα προσκαλούν σε περιπέτειες που μιλούν για θάρρος, συμπόνοια και αγάπη. Κι εμείς οι ενήλικες, επιστρέφουμε στις γιορτές των Χριστουγέννων στην παιδική μας ηλικία, τη μεγάλη δεξαμενή των αφηγήσεων, των εικόνων και του χρόνου, ενός κόσμου που τον αναδημιουργούμε στα μέτρα των επιθυμιών μας.

Τέτοιες χριστουγεννιάτικες ιστορίες για να διαβάσουν τα παιδιά -κι εμείς μαζί τους- επιλέξαμε και προτείνουμε:

 

ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ

Συγγραφέας: Ελένη Μπετεινάκη

Εικονογράφος: Ναταλία Καπατσούλια

Ηλικία: 5 +

Ta xristougenna tou edw kai tou allou cover

Παραμονή Χριστουγέννων, κι ο μικρός Αλέξανδρος περιμένει τη μαμά του για να στολίσουν επιτέλους το δέντρο τους. Όμως δυο σκανταλιάρηδες καλικάντζαροι, ο Εδώ και ο Αλλού, έχουν τρυπώσει στο

σπίτι από το ξημέρωμα. Όταν όλα τα φώτα σβήνουν, χώνονται στη μεγάλη κούτα με τα χριστουγεννιάτικα στολίδια. Μια απίθανη περιπέτεια ξεκινά για τα δυο καλικαντζαράκια, που για πρώτη φορά θα

κάνουν μια υπέροχη σκανταλιά!

 

ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ

Συγγραφέας: Μαρία Προδρόμου

Εικονογράφος: Ζωή Χωριατέλλη

Ηλικία: 5+

to fos twn xristougennwn to alithino cover

Σε μια πόλη, όχι πολύ μακριά από τη δική μας, οι κάτοικοι ξεκινούσαν τις προετοιμασίες για τα Χριστούγεννα μήνες πριν. Κρεμούσαν πολύχρωμες γιρλάντες στις πόρτες τους και στόλιζαν τις βεράντες και τα

μπαλκόνια τους με πανάκριβα στολίδια και λαμπιόνια. Μια οικογένεια φτάνει στην πόλη αυτή λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ζητώντας τη βοήθεια των κατοίκων της. Οι «νεοφερμένοι», όμως, είναι

η απόλυτη παραφωνία στη λαμπερή τους πόλη, γι’ αυτό και αποφασίζουν να τους διώξουν. Μια ιστορία για το αληθινό Φως των Χριστουγέννων, που φωτίζει και ζεσταίνει τις καρδιές μας!

 

ΚΑΛΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΥΣ

Συγγραφέας: Κατερίνα Δημόκα

Εικονογράφος: Γιάννης Σκουλούδης

Ηλικία: 4+

Kalanta me tous kalikatzarous Cover

Παραμονές Πρωτοχρονιάς και η Ευγενία βρίσκεται ξυπόλυτη στο κέντρο της Γης. Δυο καλικαντζαράκια την έχουν αρπάξει, ενώ κοιμόταν και απαιτούν τη βοήθειά της, για να κόψουν το Δέντρο της Ζωής! Με μια

αράχνη που μιλά, τον Αϊ-Βασίλη και έναν αγαπημένο σύμμαχο πλάι της, η Ευγενία κάνει τα πάντα για να σώσει το ωραιότερο δέντρο του κόσμου. Λέει μέχρι και κάλαντα... με τους καλικάντζαρους! Τι λέτε; Θα

τα καταφέρει;

 

ΣΚΑΝΤΑΛΙΕΣ ΣΤΟ ΠΙ ΚΑΙ ΦΙ

Συγγραφέας: Ελένη Μπετεινάκη

Εικονογράφος: Ναταλία Καπατσούλια

Ηλικία: 5 +

skantalies sto pi kai fi cover

Χριστούγεννα ξημέρωνε, λίγο ήθελε ακόμα, κι ο Πι μαζί με τον Φι, δυοδίδυμα μικρά καλικαντζαράκια, είχαν πολλή αγωνία. Κρατούσαν το μεγάλο πριόνι και με μανία έκοβαν το δέντρο της γης. Ξαφνικά

σταμάτησαν και κοίταξαν ο ένας τον άλλον. Είχε φτάσει η στιγμή να ανέβουν πάνω στη γη! Το σύνθημα δόθηκε και βρέθηκαν μεμιάς μέσα στη μεγάλη σφαίρα που θα τους οδηγούσε στον επάνω κόσμο.

Προσγειώθηκαν σ’ ένα πανέμορφο καταστόλιστο χωριό και οι σκανταλιές ξεκίνησαν αμέσως!

 

Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Συγγραφέας: Σταυρούλα Παγώνα

Εικονογράφηση: Βασίλης Γρίβας

Ηλικία:5+

exofilo koureas Xristougennon

Η Παραμονή εκείνων των Χριστουγέννων θα ήταν σαν όλες τις άλλες για τον κυρ Στέφανο, τον κουρέα με τα μαγικά χέρια και τη χρυσή καρδιά, αν ένας παράξενος άντρας δεν χτυπούσε την πόρτα του, φέρνοντάς τον

μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα. Ένα χριστουγεννιάτικο παραμύθι που μοσχομυρίζει κολόνια και γαρίφαλο, μια τρυφερή ιστορία για όλους εκείνους τους ήρωες της διπλανής μας πόρτας, που υπηρετούν

ασίγαστα το ομορφότερο μήνυμα της ανθρωπότητας με πράξεις.

 

Ο ΤΡΑΚΑΤΡΟΥΚΑΣ Ο ΚΑΛΙΚΑΝΤΖΑΡΟΣ

Συγγραφέας: Ελένη Μπετεινάκη

Εικονογράφος: Ναταλία Καπατσούλια

Ηλικία: 5 +

front trakatroukas o kalikantzaros

Μια φορά και δυο καιροί, όπως λεν τα παραμύθια, ήταν οι καλικάντζαροι. Ξέρετε, εκείνα τα ζαβολιάρικα πλασματάκια που έχουν μακριά τριχωτά πόδια, είναι κακομούτσουνα, μιλάνε τη δική τους

γλώσσα και όλοι τα φοβούνται… εκτός από τα παιδιά! Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όλα τα καλικαντζαράκια ετοιμάζονται για το μεγάλο ταξίδι τους στη γη. Ο Τρακατρούκας είναι ο πιο μικρός και… λίγο

διαφορετικός. Γεννημένος με το ένα πόδι λίγο πιο κοντό, θα ξεκινήσει κι αυτός για ανακαλύψεις και σκανταλιές, μόλις σημάνει η τρομπέτα του αρχιμουσικού! Είστε έτοιμοι να κάνετε παρέα στον

Τρακατρούκα στη μεγάλη χριστουγεννιάτικη περιπέτειά του;

 

«Ο Θρύλος της Μουλάν»

Ένας από τους διασημότερους μύθους παγκοσμίως για πρώτη φορά σε θεατρική μεταφορά για παιδιά στην Ελλάδα

Από 10 Νοεμβρίου και για κάθε Κυριακή στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»

«Ο Θρύλος της Μουλάν», ένας από τους διασημότερους μύθους παγκοσμίως παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την παιδική σκηνή του Χρήστου Τριπόδη και την εταιρία Μέθεξις, στην αίθουσα Ιφιγένεια του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος». Πρόκειται για μία φαντασμαγορική θεατρική παραγωγή, βασισμένη στο αρχαίο κινέζικο ποίημα «Η Μπαλάντα της Χουά Μουλάν», με εντυπωσιακά κοστούμια, σκηνικά, σπαθομαχίες και χορογραφίες, καθώς και διαδραστικό παιχνίδι με το κοινό.

 mulan neo

Λίγα λόγια για τον Μύθο της Μουλάν:

Ο αρσενικός λαγός έχει βαριά μπροστινά πόδια.

 Ο θηλυκός λαγός έχει πονηρά μάτια, όταν όμως οι δύο λαγοί τρέχουν δίπλα-δίπλα, ποιος μπορεί να διακρίνει τον θηλυκό απ’ τον αρσενικό;

 «Η Μπαλάντα της Χουά Μουλάν»

stathakop atomiko

Η ηρωίδα Μουλάν είναι μία νέα γυναίκα η οποία, εν καιρώ πολέμου, μεταμφιέζεται σε άνδρα και πάει στον στρατό στη θέση του πατέρα της που δεν θα τα κατάφερνε στη μάχη, παραβαίνοντας τον άδικο νόμο που τιμωρεί τα κορίτσια που συμμετέχουν στον πόλεμο. Η Μουλάν πολεμάει με θάρρος και αυταπάρνηση στις μάχες, αποκρύπτοντας την πραγματική της ταυτότητα. Με το πρωτοποριακό μυαλό της και τις πολεμικές της ικανότητες προσπαθεί με κάθε τρόπο να φέρει τη μεγάλη νίκη στην πατρίδα της. Θα τα καταφέρει; «Η Μπαλάντα της Χουά Μουλάν» είναι η θρυλική αφήγηση για μια γυναίκα που εναντιώνεται στους νόμους και τις παραδόσεις.

 stratis

Ποια ήταν η Μουλάν;

Η Χουά Μουλάν ήταν μία γυναίκα πολεμίστρια της κινεζικής ιστορίας, από τις δυναστείες του Βορρά και του Νότου (4ος έως 5ος αιώνας μ.Χ.). Στα κινεζικά, το «Χουά» σημαίνει λουλούδι και το «Μουλάν» σημαίνει μανόλια. Οι Κινέζοι πιστεύουν πως ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Οι ιστορικοί δεν έχουν κατασταλάξει αν πρόκειται για μύθο ή πραγματικότητα, παρ’ όλο που αποδέχονται ιστορικά τα στοιχεία του ποιήματος σχετικά με τον πόλεμο.

Μύθος ή πραγματικότητα, η Χουά Μουλάν είναι μία από τις πιο θρυλικές γυναίκες της Αρχαίας Κίνας, σύμβολο γενναιότητας και τιμής που μας μαθαίνει ότι ο καθένας και η καθεμία από εμάς μπορεί να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις που του/της δίνονται. Οι ηρωικές της δράσεις καταγράφηκαν, για πρώτη φορά, σε αρχαία κείμενα και αργότερα, επαναδιατυπώθηκαν. Μνημεία της βρίσκονται σε πολλά μέρη σε όλο τον κόσμο. Είναι δημοφιλής ηρωίδα σύγχρονων μυθιστορημάτων, ερευνητικών βιβλίων, παραμυθιών, καθώς και θεατρικών παραστάσεων και κινηματογραφικών ταινιών.

Με μακρά παράδοση στην υλοποίηση παιδικών παραστάσεων αξιώσεων, η παιδική σκηνή του Χρήστου Τριπόδη μεταφέρει μία εμβληματική ιστορία σε μία πρωτότυπη θεατρική παράσταση που απευθύνεται τόσο σε μικρούς όσο και μεγάλους.

 eleni atomiko

Διασκευή κειμένου: Μάνος Τσότρας

Σκηνικά/ Κοστούμια: Μαρία Φιλίππου

Βοηθός Σκηνογράφου/ Ενδυματολόγου: Κατερίνα Σβορώνου

Χορογραφίες/ Πολεμικές τέχνες: Χριστίνα Μπίτου

Μουσική: Νίκος Ράπτης, Παναγιώτης Μπρίλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Μπίτου

Επιμέλεια μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου

Creative Agency: Gridfox

Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά:

Ανέστης Ισχνόπουλος

Θεοδώρα Κοκκινίδη

Βαγγέλης Κυπαρίσσης

Στρατής Νταλαγιώργος

Λυδία Σγουράκη

Χρόνης Στρίκος

Ελένη Φανδρίδου

και ο Πάνος Σταθακόπουλος

Πληροφορίες:

 

Πρεμιέρα: 10 Νοεμβρίου 2024

Trailer: ΕΔΩ

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Κυριακή στις 11:30

Τιμές εισιτηρίων:

  • Προπώληση: 10€
  • Γενική Είσοδος: 12€
  • Ειδική τιμή εισιτηρίου για ανέργους, πολύτεκνους και groupάνω των 20 ατόμων: 8€

Προπώληση εισιτηρίων:

  • Στα ταμεία του θεάτρου (Πειραιώς 254, Ταύρος 177 78)
  • Στο τηλεφωνικό κέντρο του «ΘΕΑΤΡΟΝ» Τ. 212 254 0300 & 698 254 0300
  • Στο Τ. 212 762 2034
  • Ηλεκτρονικά: ΕΔΩ

Κρατήσεις για σχολεία-ομάδες:

Τμήμα Κρατήσεων και Εισιτηρίων «Ελληνικού Κόσμου», T. 212 254 0300 & K. 698 254 0300, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παραγωγή:

Εταιρεία Θεατρικών Παραγωγών «ΜΕΘΕΞΙΣ» - Χρήστος Τριπόδης 

Επικοινωνία: 210 7622034, 6943290294, 694 545 4516

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

"Τα παιδιά πρέπει ν’ αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους".

Αν μάθουμε από παιδιά ν’ αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, μπορούμε να τα διαχειριστούμε με επιτυχία τονίζει ο Γιώργος Μπουμπούσης, Ψυχολόγος-Εκπαιδευτικός & MSC Σχολικής Ψυχολογίας ο οποίος υπογράφει τη σειρά «Ζωάκια των συναισθημάτων» που κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική.

Τί στόχο έχουν τα «Ζωάκια των συναισθημάτων»;

Να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού. Να του  μάθουν ν’ αναγνωρίζει τα χαρακτηριστικά των συναισθημάτων του και ν’ αντιληφθεί πώς επηρεάζουν τις σκέψεις και τις συμπεριφορές μας. Κανένα συναίσθημα δεν μένει «εκτός σκηνής». Όλα είναι εξίσου σημαντικά στη συναισθηματική μας παλέτα για να εκφράσουμε τις ποικίλες πτυχές της καθημερινότητάς μας.

Είναι τα συναισθήματα «πρόβλημα» για τα παιδιά;

Ένα συναίσθημα ποτέ δεν αποτελεί πρόβλημα. Ό,τι αισθανόμαστε εξυπηρετεί έναν σκοπό: η αγάπη, η λύπη, ο φόβος, ο θυμός, το θάρρος, η ελπίδα, η απογοήτευση. Ένα συναίσθημα μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα μόνο όταν δεν βρίσκει τη σωστή έκφρασή του, είτε σε λεκτικό είτε σε συμπεριφορικό επίπεδο. Ο φόβος για παράδειγμα που δεν εξωτερικεύεται, που μένει κρυμμένος μέσα μας από ντροπή ή γιατί αδυνατούμε να τον επικοινωνήσουμε σωστά, γιγαντώνεται και σωματοποιείται. Αυτή την αλήθεια προσπαθεί να αναδείξει η ιστορία του «Φόβου κροκόδειλου» στο βιβλίο της σειράς με τίτλο: «Μια μασέλα για τον φόβο».

Μπουμπουσης φωτο 4

Πώς αποφασίσατε να υπογράψετε τη σειρά;

Συνοψίζει την εμπειρία μου μεγαλύτερη των είκοσι  χρόνων στο χώρο της ψυχολογίας αλλά και της εκπαίδευσης με παιδιά. Τα βιβλιαράκια των συναισθημάτων είναι αποτέλεσμα παρατήρησης αλλά και προσωπικής μου εργασίας με μικρά παιδιά σε πολλούς επιστημονικούς φορείς και σε διαφορετικά περιβαλλοντικά πλαίσια. Μέσα από τις ιστορίες προσπαθώ με τρόπο οικείο,  κατανοητό αλλά και πρακτικό, με γλώσσα σύμφωνη με την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, να καλλιεργήσω τον συναισθηματικό εγγραμματισμό των παιδιών, προκειμένου  ν’ αναπτύξουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και κατ’ επέκταση την ψυχική τους ανθεκτικότητα.  Οι ιστορίες προσφέρονται για συζήτηση, για παιχνίδι, για προβληματισμό ή απλά για να τις διαβάσουμε αγκαλιά με το παιδί μας.

Δώστε μας μία γεύση…

Τα ζωάκια συναισθήματα κατοικούν όλα μαζί στο νησί της Αγκαλιάς. Μέχρι στιγμής κυκλοφορούν από την Ελληνοεκδοτική οι ιστορίες πέντε βασικών συναισθημάτων: η λαγουδίνα η Χαρά, η ελεφαντίνα η Αγάπη, ο Φόβος ο κροκόδειλος, η βατραχίνα η Ζήλια και τελευταίος ο αρκούδος ο Θυμός, που προσκαλούν τα παιδιά να εξερευνήσουν τον συναισθηματικό τους κόσμο. Σύντομα θα κυκλοφορήσουν περιπέτειες και άλλων συναισθημάτων, όπως του Θάρρους που είναι ένα μικρό ποντίκι ή του Άγχους που έχει τη μορφή λιονταριού.

Γιατί επιλέξατε ζώα;

Αφενός τα ζώα είναι πολύ αγαπητά στα παιδιά της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και αφετέρου μπορούν να ταυτιστούν ευχάριστα με τον ήρωα-ζωάκι, χωρίς να νιώθουν ότι απειλούνται από αυτή την ταύτιση. Ο μικρός αναγνώστης ψηλαφεί μέσα από την ιστορία το συναίσθημα αλλά ταυτόχρονα κρατά και μια απόσταση από εκείνο: ο ήρωας δεν είναι άνθρωπος, δεν είναι συνομήλικος, δεν είναι κάποιος που του φέρνει στο μυαλό τον εαυτό του. Έτσι μπορεί να παρατηρεί το συναίσθημα, να αναγνωρίζει χαρακτηριστικά δικών του βιωμάτων στην ιστορία, να ταυτίζεται εν μέρει με τον ήρωα  αλλά ταυτόχρονα και να ασκεί τον έλεγχο της ιστορίας, δηλαδή να μην υπερεμπλέκεται με όσα διαβάζει. Αυτό δημιουργεί ψυχολογική ανακούφιση, απαραίτητη για να αλληλεπιδράσει με το συναίσθημα λειτουργικά. Επιπλέον περνά στα παιδιά το μήνυμα ότι το συναίσθημα δεν έχει σχέση με την εξωτερική μας εμφάνιση αλλά με τον εσωτερικό μας κόσμο. Έτσι, ένα μικρό ποντίκι μπορεί να νιώθει απεριόριστο θάρρος, μια μικρή λαγουδίνα τεράστια χαρά αλλά και ένας μεγαλόσωμος κροκόδειλος μπορεί να φοβάται ακόμα και τη σκιά του!

Ποιος πρωταγωνιστεί στο βιβλίο «Τόσο θυμό τί να τον κάνω»;

Ένας αρκούδος μπαίνει σε μπελάδες γιατί οι εκρηκτικές αντιδράσεις του προκαλούν στους φίλους του λύπη  αλλά και φόβο, αφού η προσωπικότητά του αλλοιώνεται. Στόχος δεν είναι να παρακάμψουμε το συναίσθημα του θυμού, ούτε να μειώσουμε τη σημαντικότητα της εκτόνωσής του. Το αντίθετο. Ο θυμός υπάρχει για να εξωτερικεύουμε την πίεση μιας κατάστασης. Χωρίς θυμό θα μοιάζαμε με μπαλόνι που φουσκώνει και κάποια στιγμή σκάει γιατί δεν έχει διέξοδο αποφόρτισης. Το βιβλίο προτείνει στα παιδιά τρόπους να  εκφράζουν το συναίσθημά τους χωρίς να μπαίνουν σε επιπλέον φασαρίες  όπως ο αρκούδος. Η εικονογράφηση της Μαρίας Μανουρά εικονοποιεί την ψυχολογική κατάσταση του ήρωα, το πριν και το μετά του θυμού του, με εύστοχο, ζωντανό και ευχάριστο τρόπο για τα παιδιά.

Ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε μαζί με τα παιδιά μας το μεγαλείο του συναισθηματικού κόσμου μέσα από τα "Ζωάκια των Συναισθημάτων" του Γιώργου Μπουμπούση από την Ελληνοεκδοτική.

«Η Πόλη με τις πορτοκαλιές» της Κύπριας Μαρίας Προδρόμου που κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική, μεταλαμπαδεύει την ιστορική μνήμη για την Κυπριακή τραγωδία, συστήνοντας στις νεότερες γενιές την Αμμόχωστο, πριν την τουρκική εισβολή. Πρωταγωνιστής ο κύριος Νίκος, πρόσφυγας από την Αμμόχωστο ο οποίος φεύγοντας από την αγαπημένη του πόλη, παίρνει μαζί του μια ρίζα πορτοκαλιάς που τώρα πενήντα χρόνια μετά έχει γίνει ολάκερο δέντρο. Είναι η μεγάλη του αδυναμία. Τη φροντίζει, τη χαϊδεύει, της μιλά. Μπορεί μια ρίζα να κρατήσει άσβεστη τη μνήμη και την ελπίδα; Η απάντηση από την ίδια τη συγγραφέα.
 

Γιατί γράψατε την «Πόλη με τις πορτοκαλιές»;
Είμαι πρόσφυγας, οι γονείς μου κατάγονται από τον Άγιο Σέργιο και το Αρναδί, κατεχόμενα χωριά της επαρχίας Αμμοχώστου, άρα ήταν εύλογο να γράψω για την πόλη της Αμμοχώστου. Ένας άλλος λόγος που έγραψα αυτό το βιβλίο ήταν επειδή δεν ξεχνώ το πρόβλημα που αντιμετωπίζει εδώ και 50 χρόνια η πατρίδα μου. Με απασχολεί πάντα. Γιατί γράφοντας μια ιστορία αναμεταδίδεις και γνώση, έτσι και τα παιδιά θα γνωρίσουν πώς ήταν η άλλοτε λαμπερή πόλη της Αμμοχώστου και πώς μετατράπηκε σε πόλη «φάντασμα». Επιπλέον, ήθελα να μοιραστώ αυτά που νιώθω και σκέφτομαι. Είναι καθήκον και υποχρέωση μας να μιλάμε για την τουρκική εισβολή και για τα κατεχόμενά μας μέρη.
 
 
Αν όπως λένε «μοναδική πατρίδα τα παιδικά μας χρόνια» ποιες γεύσεις, εικόνες και αρώματα της Κύπρου θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας;
Το κρυφτό, το κυνηγητό και τα παιχνίδια στις γειτονιές μέχρι αργά, τα γλυκά του κουταλιού που έφτιαχνε η γιαγιά μου, τα καλοκαίρια κάτω από την κληματαριά που ο παππούς μας έλεγε ιστορίες, τα ματσικόριδα που μαζεύαμε από τα χωράφια, τη φέτα από ψωμί και ζάχαρη που μας έδινε η μαμά μου, το παγωτό της μηχανής που μας αγόραζε τις Κυριακές ο μπαμπάς μας.
 
 
Πώς θα δημιουργήσουμε κρίκους με το παρελθόν που δεν θα σπάσουν; Ανταποκρίνεται το σχολείο στον ρόλο του σε αυτό το πεδίο;
Ένας τρόπος για να δημιουργήσουμε κρίκους με το παρελθόν είναι να βιώνουμε μνήμες, να μαθαίνουμε την ιστορία του τόπου μας και να διατηρούμε άσβεστη την ελπίδα για επιστροφή. Το σχολείο ανταποκρίνεται στον ρόλο του αυτό μέσα από όλα τα μαθήματα και δράσεις που γίνονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
 
 
 
Γιατί επιλέξατε να απευθυνθείτε στα παιδιά με τα βιβλία σας;
Δεν απευθύνομαι στα παιδιά μόνο με τα βιβλία μου. Με τα παιδιά έχω καθημερινή επαφή εφόσον είμαι και δασκάλα. Με τα παιδιά νιώθω οικειότητα μια και συναναστρέφομαι μαζί τους καθημερινά. Επομένως, απευθύνομαι σε αυτά μέσω της διδασκαλίας, του έργου, των πράξεών μου αλλά και των βιβλίων μου.
 
 
Τι θα θέλατε να σκεφθούν και να αισθανθούν παιδιά και ενήλικες όταν πια διαβάσουν και την τελευταία σελίδα;
Θλίψη και αναπάντητα ερωτήματα: πώς και γιατί η άλλοτε λαμπερή πόλη περιήλθε στα χέρια των Τούρκων και έγινε πόλη φάντασμα. Ενσυναίσθηση για τον πόνο των προσφύγων που παραμένει αβάστακτος γιατί οι μνήμες ακόμα είναι νωπές. Ευχή να κλείσει η πληγή που παραμένει ακόμη ανοιχτή και να ηρεμήσουν οι ψυχές των προσφύγων που έχουν ξεριζωθεί από τον τόπο τους . Ελπίδα πως το νησί μας θα απελευθερωθεί.

Οι μέρες για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου πλησιάζουν και η υπέροχη Αναστασία Ευσταθίου μας εκπλήσσει ευχάριστα "φωτίζοντας" την ιστορία μας με έναν διαφορετικό τρόπο, μέσα από το βιβλίο της για παιδιά «Το δικό μας 1821» που κυκλοφορεί από την Ελληνοεκδοτική.

Το Travel4kids εξασφάλισε μία μοναδική συνέντευξη με τη συγγραφέα του βιβλίου κ. Αναστασία Ευσταθίου.

Στόχος της πολύπειρης παιδαγωγού και συγγραφέως οι μικροί αναγνώστες να γευτούν, να οσμιστούν και να νιώσουν σε βάθος την εποχή και άρα να επικοινωνήσουν επί της ουσίας με την ιστορία του τόπου τους.

Πριν από κάθε συνέντευξη, ζητάμε από το δημιουργό να μας πει μία φράση που "κρατάει" για κάθε βιβλίο και η κ. Ευσταθίου για "Το δικό μας 1821" μας είπε... "Οι ήρωες είναι κιβωτοί ήθους μέσα από τις πράξεις τους" και έτσι ξεκινήσαμε την κουβέντα μας.

 

Γιατί επιλέξατε «άψυχα αντικείμενα» να μιλήσουν σε πρώτο πρόσωπο για το 1821 και όχι πρόσωπα;

- Επέλεξα συνειδητά να βάλω χρηστικά αντικείμενα του καθημερινού βίου να συνομιλήσουν με τα παιδιά. Η ιστορία έπρεπε να ειπωθεί αλλιώς. Αυτά είναι τα γνώριμα αντικείμενα του πολέμου και των μαχών στα χέρια επωνύμων αγωνιστών.

Αλλά και μια εικόνα της Παναγίας που τη χαράκωσε ο αιμοσταγής Ιμπραήμ και ο κονδυλοφόρος  του Γ. Τερτσέτη μπορούν να μιλήσουν για την πίστη και τη μόρφωση, τα πλέον ειρηνικά όπλα των Ελλήνων.

Τα άψυχα αντικείμενα «αφηγούνται» με έμμεσο τρόπο ιστορίες, όπως διατείνεται ο ανιμισμός μια άλλη οπτική θέαση της ανθρωπότητας, ένας ιδιαίτερος τρόπος σκέψης στα παιδιά μικρών ηλικιών. Δεν έδωσα το λόγο στα πρόσωπα, γιατί εάν μιλούσαν τα ίδια για τον εαυτό τους θα ήταν σαν να «περιαυτολογούσαν».

 

Ένα τσέρκι, ένα μαύρο άτι, μια υφαντή ποδιά, μία εικόνα, μια πιστόλα, ένας κονδυλοφόρος κι ένα σπαθί ταξιδεύουν τα παιδιά σε μιαν άλλη εποχή. Μπορεί το σύμπαν αυτών των αντικειμένων ν’ ανταγωνιστεί την εποχή της εικόνας και του διαδικτύου;

- Τα αντικείμενα δεν ευελπιστούν να δράσουν ανταγωνιστικά με το σήμερα. Ευελπιστούν, όμως να κάνουν τους μικρούς αναγνώστες να γευτούν, να οσμιστούν, να νιώσουν σε βάθος την εποχή. Μέσω της ενσυναίσθησης, να φορέσουν τα παπούτσια του άλλου, όπως λέει μια παλιά αγγλική παροιμία, είτε αυτός ήταν ο γενναίος Νικηταράς είτε ο νέος που πήρε τον Μαυρή και ξεχύθηκε στη φωτιά του πολέμου. Οι ήρωες, μην ξεχνάμε, αποτελούν πρότυπα ζωής και είναι κιβωτοί αξιών και ήθους μέσα από τις πράξεις τους.  

    

Συγγραφέας και ταυτόχρονα πολύπειρη παιδαγωγός.

Αγαπούν τα παιδιά το μάθημα της ιστορίας; Τί μπορεί να θερμάνει το ενδιαφέρον τους;

- Αγαπούν την ιστορία ως αφήγηση και όταν δίνεται με εικόνες και σύγχρονα μέσα. Ως μάθημα δυσκολεύονται να το αναδιηγηθούν με το λεξιλόγιο που πρέπει. Σίγουρα οι διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης της ιστορίας και ιδιαίτερα αυτή της λογοτεχνικής ματιάς εξάπτουν το  ενδιαφέρον τους.   

 

 

«Η εποχή σας δεν έχει πολλούς ήρωες» λέει το σπαθί του Νικηταρά. Απηχούν την προσωπική σας άποψη τα λόγια του; Έλειψαν οι ήρωες στην εποχή μας;

-Το πιστεύω ακράδαντα. Δυστυχώς ζούμε στην εποχή των “τεχνητών ηρώων” που δημιουργούν η εικόνα, τα διάφορα animation, τα videogames, και που για ένα καλό σκοπό οι ήρωες χρησιμοποιούν ακόμα και αθέμιτα μέσα.  

Η απουσία τους είναι ηχηρή. Κι αν υπάρχουν  πραγματικοί ήρωες τους καταπίνει ένα σύστημα ομοιομορφίας και της φράσης «στην Ελλάδα δεν αλλάζει τίποτα».  

Ωστόσο θα αδικούσα τους σημερινούς ήρωες, εκείνους τους αθόρυβους ανθρώπους που παλεύουν καθημερινά στον επαγγελματικό βίο, στην οικογένεια, στην κοινωνία κι εννοώ αυτούς που ο ηθικός τους κώδικας είναι εστιασμένος στο καλό του συνόλου και όχι στον εαυτό τους.   

 

Τί θα θέλατε να πει το παιδί στον γονιό μόλις τελειώσει την ανάγνωση του βιβλίου σας;

Ή μήπως είναι προτιμότερο να το διαβάσουν μαζί;

 

-Ένα ερώτημα και συνάμα παρότρυνση: «Πάμε μουσείο να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν και άλλα αντικείμενα; Πολύ θα ήθελα να ακούσω την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη» 

Πολλά τα οφέλη της μοναχικής ανάγνωσης αλλά ακόμα περισσότερα  της ανάγνωσης που μοιράζεται ο αναγνώστης με κάποιον άλλον. Εάν αυτός είναι ο γονιός, τότε, έχουν πολλά να πουν, να συζητήσουν να φωτιστούν ερωτήματα και να δοθούν απαντήσεις.

Καλλιεργείται με αυτόν τον τρόπο η κριτική σκέψη και η ενσυναίσθηση μα και η δια βίου αγάπη για το βιβλίο.

Σε αυτό βοηθούν και οι δραστηριότητες που προτείνω στο τέλος του βιβλίου.   

 

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ευσταθίου για την υπέροχη και ουσιαστική συνέντευξη και ευχόμαστε το βιβλίο της να είναι καλοτάξιδο και να φτάσει σε πολλές πάρα πολλές βιβλιοθήκες και να διαβαστεί από πολλά πάρα πολλά παιδιά και γονείς!

efstathiou photo 6 002

Βιογραφικό

Η Αναστασία Ευσταθίου γεννήθηκε στην Παραλία Πλατάνου Αχαΐας το 1966. Εργάζεται ως δασκάλα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Διακρίνεται για την αγάπη που έχει στο βιβλίο και ασχολείται με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών. Μέσω βιωματικών σεμιναρίων προσεγγίζει τη Δημιουργική Γραφή και την ενίσχυση της Φιλαναγνωσίας των μαθητών.  

Από το 1999 που εξέδωσε το 1ο της βιβλίο, ξύνει ανελέητα τα μολύβια της για να συναντήσει τους μεγάλους αλλά και τους μικρούς αναγνώστες της. Έχει γράψει παραμύθια, διηγήματα, νουβέλες, ιστορικά μυθιστορήματα και θεατρικά κείμενα. Αρθρογραφεί στον τύπο και σε εκπαιδευτικές σελίδες.

Έχει τιμηθεί με επαίνους και διακρίσεις ενώ έργα της έχουν βραβευτεί σε Λογοτεχνικούς Διαγωνισμούς.

 

Εργογραφία Συγγραφέα

 Για παιδιά  

  • Μια κάλτσα που τη λέγαν Ευρυδίκη, (1999) εκδ. Α. Λιβάνη
  • Η Κόρη των Αιγών, (2002) εκδ. Α. Λιβάνη
  • Το Ατύχημα του Αϊ-Βασίλη, (2005) εκδ. Α. Λιβάνη
  • Χριστούγεννα στη Γελανδία, (2009) εκδ. Α. Λιβάνη
  • Με το Μελάνι της Σουπιάς, (2010) εκδ. Α. Λιβάνη (1οΒραβείο στο ελεύθερο μυθιστόρημα από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά)
  • Η Γερακίνα και ο Πρίγκιπας Νερένιος (2012)εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.
  • @γαπουλίνια Χριστούγεννα (2013) εκδ. Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.
  • Ο Λαγός Πολύδωρος και η Πουά η πασχαλίτσα, Τα έθιμα της Άνοιξης (2015)εκδ. Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.
  • Η Ανεράιδα του Χελμού (2016)εκδ. Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.
  • Οι Χρυσοπράσινοι Φίλοι μου, Καμή, (2017) εκδ. Ηδύφωνο
  • Η Ευχή του Νικόλα, (2018)εκδ. Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.
  • Οι Δρόμοι της Σαλάμ (1οΈπαινος στον Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Παραμυθιού, Σωματείου Λόγου και Τέχνης «ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ», (2019) εκδ. Ηδύφωνο.Το βραβευμένο παραμύθι μεταφράστηκε στα Γερμανικά με τον τίτλο «Die Wege der Salam» (Απρίλιος 2022).
  • Η συγγραφέας με «Το δικό μας 1821- Μέσα από τις αφηγήσεις εφτά αντικειμένων», ΕΛΛΗΝΟΕΚΔΟΤΙΚΗ, Φεβρουάριος 2024, συναντά τους μικρούς αναγνώστες, ευελπιστώντας ότι η ανάγνωσή του θα συνεισφέρει στην εθνική αυτογνωσία.

«Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ»

 

Ολόκληρη η Ιστορία της Επανάστασης του 1821, μέσα από τα μάτια του Έλληνα Καραγκιόζη της οικογένειας Σπυρόπουλου!

 

Το Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς του Δήμου Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας, με αφορμή την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου  παρουσιάζει τετραήμερο αφιέρωμα με ιστορικές παραστάσεις του αείμνηστου Θανάση Σπυρόπουλου από το Θέατρο Σκιών Θ. & Κ. Σπυρόπουλου.

Το αφιέρωμα έχει τίτλο «Η Επανάσταση των Σκιών μέσα από τα μάτια του Έλληνα Καραγκιόζη».

Οι παραστάσεις θα συνοδεύονται από ζωντανή ορχήστρα με ζωηρό ρυθμό, περίτεχνες φιγούρες, μοναδική μουσική και τραγούδια, για να έχουν οι μικροί φίλοι του Θεάτρου Σκιών τη δυνατότητα να ψυχαγωγηθούν, αλλά και να μάθουν την ιστορία της Επανάστασης μέσω του αγαπημένου ήρωα όλων μας, του Καραγκιόζη.

Παράλληλα στην αίθουσα εκδηλώσεων θα λειτουργεί έκθεση με ιστορικό υλικό από το αρχείο του Θανάση Σπυρόπουλου.

  • Παρασκευή 22/3

18:00 Ομιλία - Χαιρετισμός Κωνσταντίνου Ζώμπου, Αντιπεριφερειάρχη Κεντρικού τομέα Αθηνών.

19:30 Παράσταση "Ο ήρωας Καραϊσκάκης - Η μάχη της Αράχωβας" από τον Καραγκιοζοπαίχτη Κώστα Σπυρόπουλο με συμμετοχή ζωντανής ορχήστρας.

  • Σάββατο 23/3

18:00 Εγκαίνια Έκθεσης - Ομιλία Δημάρχου Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας, κ. Γιάννη Τομπούλογλου.

19:00 Παράσταση  "Ο ήρωας Αθανάσιος Διάκος" με τη φωνή του εθνικού μας καραγκιοζοπαίχτη Θανάση Σπυρόπουλου.

 

 

  • Κυριακή 24/3

Παραστάσεις θεάτρου σκιών από τους μαθητές της Ακαδημίας Καραγκιόζη "Θανάσης Σπυρόπουλος".

11:30 Παράσταση  "Το Λάβαρο του 21" από τον Βαγγέλη Πράσινο.

18:00 Ομιλία Μαρίνας Καψαμπέλη, Ιστορικού Ερευνητή θεάτρου σκιών.

Παράσταση  "Ο Αετός του Ολύμπου" από τον Αντώνη Βρεττό.

  • Δευτέρα 25/3

17:00 Παράσταση  "Το θαύμα του Αγίου Δημητρίου στην Ακρόπολη" από τον καραγκιοζοπαίχτη Κώστα Σπυρόπουλο.

Η έκθεση θα λειτουργεί καθημερινά 10:00 - 14:00 & 17:00 - 21:00. 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Σελίδα 1 από 54

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ

Travel4kids.gr, από αυτή τη φράση καταλαβαίνετε περί τίνος πρόκειται.. είναι μία ιδέα που συνδυάζει το ταξίδι για όλη την οικογένεια και ιδιαίτερα τα παιδιά. Το ταξίδι που μας αρέσει πολύ… να ονειρευόμαστε προορισμούς, να ψάχνουμε μικρά tips που θα το κάνουν πιο ιδιαίτερο, να ζούμε τις νέες εμπειρίες που μας προσφέρει κάθε τόπος, να δίνουμε συμβουλές για τις κρυμμένες παραλίες και τις καλύτερες λιχουδιές, να διαβάζουμε για ταξίδια άλλων…

Περισσότερα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Newsletter

Εγγραφείτε στα Newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας!